totalt - denna månad - denna vecka - totalt i dag - online

5 juli 2009

McDonalds minuten.

Vi har väl alla råkat ut för det eller hur?
-Hamburgaren kommer att dröja en minut var vänlig åk vidare till rutan 2.

Man muttrar väl lite för just McDonalds minuten burkar gå upp på både 3-4 eller till och med 5 minuter.

Så idag blev sig inte bättre än att lunchen fick inhandlas på just MCD och visst kom frasen idag oxå.

-Hamburgaren dröjer en minut var vänlig åk fram till lucka 2.
-En minut säger man tillbaka lite syrligt och får ett lika muntert svar tillbaka
-Ja det dröjer en minut.

Man himlar med ögonen och åker vidare till ruta 2 samtidigt som man tittar på CD displayen och konstaterar att låten som spelas är på minut 2 och sekund 9.
3.09 skall alltså min mat komma. Yeah right tänker man vidare samtidigt som man ser fram emot kall pommes och ljummen milkshake.

Men så på sekunden. 3.09 in i låten knackar det på rutan. Är det en fågel som flugit in i den? Nej kan det var några busungar som skjuter ärtrör på bilen? Nej kan det vara en ytterst lokal hagelskur på min vänstra ruta? Nej det är maten som är klar på exakt en minut.

-Oj det tog verkligen bara en minut kläcker jag ur mig lite glatt.
-Ja jag sa ju det frästes tillbaka.

Vissa saker ändras nog inte trost allt.

2 kommentarer:

Guldlock sa...

undantagen, min käre soplund....bekräftar alla regler, och, dyker upp just av denna anledning. Så, 1 minut den här gången, kommer och besannar din teori med 10 min nästa gång (: Smaklig måltid ;)

Christian sa...

Åt på McDonalds igårkväll vid 22-tiden, då kanske berodde det på den sena timmen, men 1 minut blev 6 där på kvällen...?