totalt - denna månad - denna vecka - totalt i dag - online

6 juni 2010

Tyngdlagen är ju för jävlig.

Man vill ju inte förlora. Så enkelt är det och även om det är en så enkel lek som Burken så vill man inte förlora.

Burken för de som inte vet är en variant på kurragömma där de som blir hittade "burkas" av den som räknar och om de som gömmer sig sparkar undan burken blir alla fria och den som räknar får börja om fast behöver inte räkna lika långt denna gång.

Så igår när familjen var på besök skulle denna lek lekas.
Låg och tryckte på altanen bakom en soptunna och hade mycket noga räknat ut att om den som räknar kommer mer än 10 meter från burken så rusar jag och hoppar elegant över staketet och ner på marken och alla blir fria.


min synvinkel. Klicka för större bild.
Ögonblicket närmade sig och pulsen steg. Läget blev helt plötsligt perfekt för inte nog med att den som räknade var på lagom längd från platsen var hon även vänd åt andra hållet.

Så attacken tog sin början. Snabbt och smidigt var uppe från sin gömma och stegen över altanen känndes lätta och smidiga.
Sen kom problemen och tankarna. Hade staket blivit högre? Just det ja, altanen är ju högre än marken och där nedanför står ju den nyinköpta dynlådan fylld med sandleksaker.

När väl språnget kommer så slutar det inte bättre än att foten fastnar i räcket. Får en jobbig framåtrotation och finner mig själv uppochner i luften med blicken fäst vid den nya dynlådan.


Shit nu kommer den att gå sönder var den spontana tanken och inte en tanke på att jag själv faktiskt kan bryta både det enda och det andra.


Nu har jag så pass hög fart att jag flyger förbi och det enda som får sätta livet till är en blå plasthink som kommer under 94 kilo Strandlund.
Fast den ger så klart ifrån sig ett otäckt krasande ljud som gör att man tror det värsta och då menar jag så klart att det är dynlådan som gått i kras, inte jag för det kan väl kvitta eller.

Nu gick det ju bra med mig förutom ett litet sår på benet och självklart kom det uppmuntrande ord från min fru.
-Du e inte 20 längre de vet du va?
Sant men man vill ju inte förlora.....

1 kommentar:

Christian sa...

Bra att du anstränger dig och försöker vinna över de andra ungarna som har en medelålder av knappa sex år...