totalt - denna månad - denna vecka - totalt i dag - online

3 aug. 2009

Söderstadion

Har varit på Söderstadion för första gången i mitt liv.
Varför då kanske ni undrar med tanke på att min normala hemmaarena ligger innanför tullarna och har stora klocktorn.
Jag blev naturligtvis bjuden och det är något jag tackar svärfar för.
För det är ju kul att se på fotboll trots att man åker hela vägen till Mordor.

Jag var där neutral. Helsingborg gjorde mål, inte en min. Bajen gjorde mål, inte en min. Hade klätt mig neutralt i svart-grått-vitt så jag var där i form av Schweiz men i takt med att DIF slängde in bollar i eget mål uppe i Gävle föll mina sympatier över mot de röde HIF så att det åtminstone inte skulle kännas helkört om vi nu förlorar ödesderbyt nästa söndag.

På det hela taget var det en trevlig kväll med trevligt sällskap och småtrevligt spel och är det nått som Bajen-fansen kan så är det att hålla stämmningen. Trots förlust.

Inga kommentarer: