totalt - denna månad - denna vecka - totalt i dag - online

26 okt. 2009

En våffla för mycket

Tänk att man inte lär sig. Varje gång man äter våfflor äter man alltid en för mycket. Smeten rinner ur öronen och sylt och grädde syns nästa skvalpa runt i ögonhålorna och då tackar man ja till en till.

12 minuter senare ligger man i soffan som en snedseglad val på en sandstrand i Kalifornien och inget är längre intressant för man har ätit för mycket våfflor och vill bara vara ifred.

Taket läcker.
Spelar ingen roll för du har ätit för mycket våfflor!

Ungarna bränner ner altanen.
Spelar ingen roll för du har ätit för mycket våfflor!

Din fru vill skiljas.
Spelar ingen roll för du har ätit för mycket våfflor!

Men nästa gång skall jag sluta vid näst sista. Lovar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, blev samma för mig och mina pannkakor. Skulle stannat upp lite tidigare... Somnade lite förnedrande med magen i vädret i soffan efter. Att man aldrig lär sig

Knut Knut Knut sa...

Det var jag, Knut som skrev tidigare. Det kom tydligen inte med... :)

Andy sa...

jag hajjade det med tanke på ditt facebook inlägg. Man har väl njure.