totalt - denna månad - denna vecka - totalt i dag - online

19 nov. 2009

EU höjdarna

När jag normalt åkt 45 minuter från jobbet i Solna är man antagligen hemma eller åtminstone väldigt nära att vara hemma.
Igår hade jag kommit till Haga Norra vilket är ungefär 1,5 kilometer.

Anledningen var att E4:an varit avstängd en timme och skulle var så i en halvtimme till.
-Slå på en rundpall och ta´t lugnt ett tag till var tipset som polisen gav mig för det gick inte att komma över, under eller bredvid E4 vid den tidpunkten för att EU höjdarna skulle ha den för själva mellan City och Arlanda.

Varför skall alla höjdare in till just Stockholm och härja i den värsta rusningtiden?
Finns det inte jättebra lokaler på Sky City där man kan tjafsa om gasledningar i Östersjön och liknande utan att den redan hårt ansträngda trafiksituatuionen i Stockholm drabbas ännu mer.
Har oxå hört att telefonmöten är populära på 2000-talet.

3 kommentarer:

Eva sa...

var det inte medvedev? för honom stängde dem ju av e4 när han kom. eu-snubbar brukar bara få eskort...

Andy sa...

Så det var bara för en snubbe, inte ens ett helt gäng med minstrar som ställde till det. Irriterande var det hur som helst.

Christian sa...

Tänk positivt, en god vän till mig jobbar i Västberga, och slutade 17:00.
Han ringde mig 18:00 och hade då kommit till avfarten Årsta....
:-D

Jag gav honom rådet att vända, vilket han gjorde och spenderade istället kvällen på Toys R Us och införskaffade årets julklappar medans de andra satt i sina bilar och svor...