totalt - denna månad - denna vecka - totalt i dag - online

5 nov. 2009

Jag har fått en lista.

Japp så är det. Är gift med en listfascist och hur illa det ordet än må låta så är det faktiskt något välbehövligt för en slarver som mig själv.

Denna lista är över vardagen. Som den är för en förälder som går hemma och skall rodda ihop dagis, skola och en ett-årings dag på bara några få timmar.
Nu e det nämligen min tur att vara den föräldern då frun har åkt med ett gäng till det förlovade landet Ullared.

Första dagen har ändå gått väldigt smidigt då vi kunde turas om att lämna i skola och dagis men sen är det min tur att ta över.

Ettåringen skall hållas i styr med utetid och mellis och senare lunch men inte för sent med något av dom för då bryter hon ihop av hunger och riskerar att somna på tom mage och då bara sova en halvtimme och inte två som är mer normalt.
Skulle hon istället råka somna för sent blir det knas för då kanske man missar nästa mellis och då missar man hämtning i skolan och då blir det sent med hämtning på dagis och sedan skall även treåringen och sexåringen hållas på humör och på det kluras ut en middag.

Puh, ja det är verkligen ett heltidsjobb att vara hemma med barn och vilken tur att dom ännu inte skall bilas runt till olika idrotter som innebandy, fotboll, judo eller ridläger.

Så listan är verkligen behövlig i alla fall de första dagarna innan man kommer in i det helt och hållet och det jag även försöker säga är hur mycket jag uppskattar min fru för det jobbet hon gör här hemma.
Varje dag, vecka ut och vecka in. Utan lista.......Tack!

Inga kommentarer: