totalt - denna månad - denna vecka - totalt i dag - online

6 maj 2010

Golf premiär

Äntligen var det dax att damma av golfklubborna och lösa upp en rejält rostig sving.
Det var säker 1200 knattar uppe på golfklubben igår kväll och av dom var min dotter som skulle prova på att spela golf för första gången.

Självklart fick även mina klubbor åka med för det skulle kanske bli en stund över även för mig.
Så när dom små gick ut i skogen för att spela djungelgolf, något man borde öva mer på själv för övrigt så gled man ner på rangen för att slå en hink eller två.

Just på rangen ser man ju alla dom vanliga typerna.
Pappan med sin tre-åriga dotter som var tionde sekund säger - E de min tur nu och får samma svar var tionde sekund -Snart, pappa skall bara slå en boll till.
Den vräkiga junioren med kotlettfrilla och Johan Lindeberg skärp som inför nya flickvännen vitt och brett skryter om hur långt och rakt han slår och hur han på bara två rundor kom ner i 1,2 i handicap.
Yuppien som köpt den allra senaste drivern och tycker det är en passande klubba att värma upp med.
Och så dom som jag. Som är där för första gången och gör alla fel man kan göra.
Man tar i för mycket. Tittar upp för tidigt. Böjer vänsterarmen och det där med att slå igenom verkar onödigt.
Allt går till vänster men vad spelar det för roll när det är hur kul som helst att stå där igen efter en lång vinter.

Inga kommentarer: