totalt - denna månad - denna vecka - totalt i dag - online

29 maj 2012

På allmän begäran, tja tja bloggen!

Vem ansvarar för nästa-kund-pinnen i affären?
Personligen tycker jag nog att det är kunden framför dig som skall lägga upp pinnen efter att man lagt upp sin varor på bandet för det är väl dom som inte vill slanta för det som kommer på bandet efter.
Det är nästan så att man på ren jäkelskap låter kunden framför betala dina varor och skapa allmän oreda i kassan.

-Jaha hade du inte lagt fram pinnen säger man frågande.
Återköp direkt i kassan är ju stört omöjligt utan man måste gå till den där extrakassan som säljer lotter och korv utanför affären.
De så klart efter att man rett ut vilka varor som var mina och hans. Samtidigt så mumlar man tyst för sig själv - hur svårt är det att lägga fram en pinne! Blanda upp det med lite svordomar för extra effekt.

Kön växer och man tittar bakåt, himlar med ögonen och viskar - han glömde pinnen.

Väl framme vid lott & korv kassan gör man en Ove Sundberg då man har "glömt" plånboken och undrar om det inte är så att personen som inte la dit pinnen kan betala och man lovar att sätta in pengar på den personens konto så fort man kommer hem.
Nu gör man så klart inte det och stöter man personen i fråga senare så svarar man kallt.
-Skulle du kanske tänkt på innan du struntade i att lägga fram pinnen!

Inga kommentarer: