totalt - denna månad - denna vecka - totalt i dag - online

21 juni 2009

Aldrig mer.

Det finns två filmer som jag bestämt mig för att aldrig mer se. Självklart finns det fler filmer jag aldrig vill se igen men det finns två riktigt bra filmer som jag inte vill se igen.
Båda med den gemensamma nämnaren Brad Pitt.
Den första är Seven. Grymt bra film som bygger på de sju dödssynderna och i slutet lämnas mycket åt fantasin över varför det blir som det blir men jag kommer aldrig mer att se den för den e ju skitäcklig.

Den andra är Benjamin Buttons otroliga liv. En riktigt stark film som handlar om en man vars liv går bakåt. Han föds som bebis med krämpor och utseende som en 90 årig man och sedan blir han bara yngre.
En tragisk berättelse där man på slutet gråter floder och det hela var väldigt svårt att ta in.

Så har ni inte sett dessa båda rullar så kan jag verkligen rekomendera dom. Fast till den ena bör man man inte äta och till andra skall man ha en handduk modell större.
Ni kanske kan räkna ut till vilken jag menar själva.

4 kommentarer:

Christian sa...

Vi valde mellan "Benjamin Buttons otroliga liv" och en annan film, och även fast jag verkligen ville se Brads film, så känner jag så här med facit i hand att jag inte var på gråthumör, så det blev väl ett "lucky choice".

Ytterligare en Brad-film som jag kan rekommendera är "Möt Joe Black", men ha några näsdukar redo, för du kommer att behöva dom.
;-)

Andy sa...

Du känner inte för att dela med dig om vilken film det blev istället?

Christian sa...

Nä!

Christian sa...

Eller jooo, klart jag kan, och jag sa juh det till dig imorse, så nu vet du. Bra va?
;-)