totalt - denna månad - denna vecka - totalt i dag - online

30 sep. 2009

Drömbilar

Har två drömbilar nämligen Dodge Viper samt Jaguar XKR.
Kan inget om motorer. Hästkrafter, vridmoment eller förgasarlock säger mig ingenting för jag går på utseende.

Av dessa två vansinnigt snygga bilar har jag faktiskt redan hunnit med att köra en Viper som jag fick som present av min fru samma dag som vi gifte oss.
Ja alltså inte hela bilen men väl en tur genom Åkersberga
Så i dag var det dags för Jaguar men för att få köra denna så krävdes det lite övertalning så detta mail gick iväg till bilens ägare.
Därför skall jag köra din Jaguar idag
Hej Putte (fingerat namn)
Vill med detta mail upplysa dig om varför jag skall få köra din bil idag.
Tog körkort 1993 och har efter det över 15 år med prickfri körning. Ja nästa prickfri i alla fall då det blev att uppehåll på 2 månader som jag skäms mycket för men även sonat för mitt brott och efter det bara fått några få tillrättavisningar av farbror blå.

Har även mycket god utbildning "Stockholmstänk" när det gäller bilkörning då jag under 5 års tid jobbat som budbilschaufför med bara små incidenter som följd och det har bara blivit bärgare vid ett tillfälle.
Maria kan även intyga att jag är en mycket god framförare av dessa fyrhjulingar vi kallar bil och att det var en dragkrok som lurade mig då jag lite lätt backade in i räcket på parkeringen.
Det borde räcka för att övertyga dig.
-----------------------------------------------------
Andreas Strandlund
-----------------------------------------------------
Och det funkade visst för här e bildbeviset.
Så med andra ord:
Viper, check.
XKR, check.

3 kommentarer:

Christian sa...

Bara Dodge Calippo kvar att prova då...
:-D

Andy sa...

Den e ju blaha blaha nu.

mrs blogg sa...

En Fiat Ritmo'87a då?