totalt - denna månad - denna vecka - totalt i dag - online

26 sep. 2009

Fotboll

Vad är det som driver en att klocka 0538 gå upp för att snöra på sig dojjor och benskydd, sätta sig en halvtimme i bil för att spela en korpmatch i fotboll.
Jo det är ju faktiskt galet kul att få sparka lite boll och känna sig som 15 igen för det var nog senast jag spelade i en klubb.

Temperaturen stod på noll men shorts skulle funka för det blir nog lite varmare när jag kommer till Solna och solen får stiga upp lite.
Det blev 6 grader varmare men friktionen av knä mot konstgräs värmer även den frusnaste av själar plus att jag bar med mig dom värmade orden från min fru som löd "skada dig inte nu va".

Nu gjorde jag ju naturligtvis inte det om man inte räknar de svullna knogarna som jag åsamkade mig själv via ett välriktat slag mot ribban då en misslyckad utspark gått rakt på en motståndare som enkelt gjorde 2-0.

Hur slutade det då. Fick höra att det blivit 20-0 om inte jag stått. Det blev bara 11-0 och detta trots att jag flyttat stolparna för det gör ju tydligen ALLA målvakter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fan vad kul det låter, du får höra av dig om ni behöver folk någon gång.

Ayhan

Andy sa...

Ja det är galet kul men det var tidigt och kallt.
Ska ha dig i åtanke fast själv e jag bara med var femte gång ungefär.