totalt - denna månad - denna vecka - totalt i dag - online

19 sep. 2009

Jobbiga ljud

Det finns vissa ljud som bara är jobbiga.
Mitt nya "värsta ljud ever" är inte högt och inte störigt alls om det händer klockan 2 på dagen och låter ungefär "kaplunk".
Dock sker det ganska ofta klockan 2 på natten och det är ljudet av en napp som åker i golvet.

Självklart är nappen vinröd. Det är becksvart i rummet och den har naturligtivs åkt ner mellan min säng och Tyras spjälsäng.
Min syn är ju av grävlingskaraktär och inte blir det bättre av att glasögonen ligger i andra delen av rummet.



Napp-i-golvet ljudet brukar följas av ett dovt gnällande då lilltjejen inser att hon inte har sin napp och ju längre mitt meningslösa letande håller på destå högre blir ljudet från henne.
Det hela slutar med att man tar trappan ner för att hämta en ny napp och man svär sin vanliga ed att i natt tar jag upp två nappar men jag vet ju redan att så inte kommer att bli fallet.

1 kommentar:

Christian sa...

Jag antar att utrycket "Att han aldrig lär sig" inte behövs här..?