totalt - denna månad - denna vecka - totalt i dag - online

17 apr. 2010

Aska över Europa

Tänk att ett vulkanutbrott på Island kan ställa till det så mycket att i stort sett all flygtrafik blir utslagen i norra Europa. Detta är så klart jättejobbigt för alla som verkligen måste ta sig fram via flyg men om man vänder på det kan detta inte vara en bra grej och jag tänker då på miljön.
Rätta mig gärna om jag har fel för detta är jag dålig på men är inte flygtrafiken en av de största miljöbovar vi har och om nu nästa alla flyg står snygg parkerade vid olika terminaler kanske detta ger moder jord chansen att komma ikapp lite.

Eller är det så att även denna aska som sprids över världen också är miljöfarlig.
Som sagt rätta mig gärna om jag har fel.....

1 kommentar:

mrs blogg sa...

Vill bara att mamma och pappa ska få komma hem!