totalt - denna månad - denna vecka - totalt i dag - online

14 okt. 2008

Vad jag tänker

Säljare som inte ger sig är ju aldrig kul och detta hände för ett tag sedan.

säljaren säger: Tjena hejsan och morsning!! Heter Kajjan (fingerat namn) och jag säljer Larm. Här har du min ID-bricka som bevisar att jag är auktoriserad larmförsäljare
det jag tänker: Miffo.
det jag säger: Jaha, hejsan.

säljaren säger: Har du något larm på ditt hus i dag och om inte skulle det vara intressant?
det jag tänker: Miffo
det jag säger: Nej det är bra.

säljaren säger: Jaha och varför är det så då?
det jag tänker: Miffo, Miffo, Miffo, Miffo, Miffo, Miffo, Miffo, Miffo, Miffo.
det jag säger: Känner mig trygg här. Har inte hört om så mycket inbrott och vi har timers på alla lampor. Det räcker så.

säljaren säger: Fast det har ju varit lite inbrott i området. Så varför är du inte intressearad?
det jag tänker: Men hajja miffo.
det jag säger: Nej men som jag sa. Vi e ofta hemma oxå så det känns överflödigt.

Vid detta laget har tvååringen vaknat på övervåningen och vill komma ner. Han börjar bli lite pissed för att pappa inte hämtar ner honom.
Även femåringen börjar bli lite pissed för att pappa inte slår på Askungen 2 på TV.

säljaren säger: Men VARFÖR inte?
det jag tänker: MEN FATTAR DU INTE SVENSKA. VILKEN DEL AV MENINGEN FÖRSTOD DU INTE. Just det: MIFFO.
det jag säger: Men det är som sagt bra. Nu måste du acceptera det jag säger till dig. Inte intresserad.

säljaren säger: Ok då skall jag gå då. Ha en bra dag.
det jag tänker: Cykla och vält!
det jag säger: Mmm du med.

Stänger dörren och tänker stilla för mig själv. Miffo....
Detta är baserat på en sann händelse.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket miffo!

Anonym sa...

Verkligen! Säljarsvin...:)

Anonym sa...

säljare är säljare...se bara klubben för inbördes beundran på inside (: