totalt - denna månad - denna vecka - totalt i dag - online

10 feb. 2009

Chef Andy

Eftersom tjejerna är på gymnastik på tisdagar mellan 16-17 så faller det på min lott att laga mat tills dom kommer hem. Det finns då tre paradrätter som sitter som en smäck och det är:

Chutney kyckling, 4 stjärnor.
Ungspannkaka, 4 stjärnor.
Korv stroganoff, 3 stjärnor.

Så denna gång tänkte jag överraska med en Lasagne. Wow tänker ni eller hur och himlar med ögonen. ALLA kan väl göra lasagne.
Ja jag hoppas det för som ni vet är inte matlagning min grej så för mig är detta stort.
Så på med förklädet och svetsglasögonen, andas några djupa andetag och kliv in i köket. Är jag inte tillbaka om 1 timme så ring räddningsverket för då kan nått ha gott fel, väldigt fel.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men vänta lite nu... sätt ugnen på 225 grader, stoppa in Familjen Dafgårds färdiga lasagne... vänta 55 minuter och voila... middagen är serverad!

Vill du lyxa till det ytterligare hackas gurka, tomat och sallad i lagom stora bitar och blandas i en bunke som serveras vid sidan om.

Anonym sa...

Nä, denna gång blev de inte Dafgårds även om den är väldigt god. Märket som tillagades heter Knorr, me pulver å plattor, lägg till köttfärs å en massa ost på. Men den va väääääldigt god att komma hem till efter 1 timme i en illaluktande gymnastiksal :) Mera sånt tack! kramar från mrs blogg