totalt - denna månad - denna vecka - totalt i dag - online

21 feb. 2009

Spektaklet del III

Nja det där var väl inget vidare. Leksand kommer inte att gå till historien som den bästa delfinalen fast ett lysande undantag fanns och det var EMD.
Den var helt överlägsen ikväll och har varit den bästa hittills av tre finaler.

Det var som vanligt en salig röra med t.ex BWO ballad med Star Wars inspirerad koreografi med Alexander Bard i ridhjälm (!?!) till grekiska trumslagare med en sångerska i en lila body och Pretty woman boots.

Fast än att det var ett sämre starfält denna gång mot de tidigare så gissade vi i soffan och det blev EMD, BWO, Sofia, Velvet och till slut så trodde vi att Molly skulle gå vidare.
Tre av fem är rätt ok för det var lite som att välja på nageltrång i båda tummarna eller simhud mellan tårna.

Lite elakt kanske men, men. Jag avslutar detta inlägg med kvällens text.

The picture is strong.
You´r not even on.
Now that you´r gone.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså...

Sofias bidrag "Alla" (som jag är glad inte stavas med "H" på slutet...) var helt klart det bästa bidraget, och det enda som jag tror ha någon chans internationellt ifrån kvällens tv-sända spektakel.

Dock tycker jag inte att en tjej i en läderbody som förmodligen är köpt på Martin-shops rea, och som sjunger sitt bidrag på grekiska, är en bra representant för Sverige.

Kalla mig gammalmodig, men jag anser att man bör sjunga på svenska eller engelska för att få reprensentera Sverige, trots den mångfald vi har i vårt land.

Och varför sitter den röda räven med solglasögone i Green Room när han inte hade det på scenen, som är ungefär fyra meter åt höger..? DIVA!

Jag är nöjd med de låtar som gick vidare, och jag hoppas slippa drömam mardrömmar om Alexander Bards ridhjälm, ridstövlar och ridpiska, ackompanjerat med en grå latexoverall....

Andy sa...

Du tar nog det hela på för stort allvar. Det är en musiklek vi och inte OS final i hockey.