totalt - denna månad - denna vecka - totalt i dag - online

28 feb. 2009

Spektaklet del IV

Kanske är det min magsjuka som snackar men visst var final 4 den absolut sämsta.
Av opera, eurotechno och smäktande ballader så var det inte något som fastnade direkt och enligt mig så var det andra chansen låtarna som var bäst.
Bara det säger väl en hel del om finalen om man tycker att Star Pilots var topp två.
Sarah Dawn Finer var ändå bäst i kväll och denna låt kommer nog att växa och må bra av spelas en gång till i andra chansen.
Cool specialeffekt där när hon lyftes fram mitt i den obligatoriska höjningen men visst börjar det bli läge att lägga ner det där med fläkten.
Drar man lott om vem som skall få den eller. Nej plocka ner den och glöm bort den långt inne i Carolas garage.
Fast det är klart att det varit lite kul om Thorleifs haft den för då lär väl tupén hamnat i Öresund.

Så nästa vecka börjar då andra chansen och fortfarande har jag inte fått klart för mig hur int. juryns bidrag kommer in i bilden.
Man skall tydligen få en väldig massa chanser att ta sig till Globen för sen kommer den australiensiska juryn in i bilden och väljer sin favorit som kommer att tävla mot ett bidrag som af Ugglas tillsammans med Baren-Meral tagit fram och sen skall ytterligare två bidrag tävla mot varandra som höga, fulla apor med piltavlor tagit fram och när det hela är över så kommer bomben om att alla 32 bidrag får tävla i finalen och det vore ju kanon för jag vill verkligen höra Maja Gullstrand igen.

Nej det var bättre förr...

Inga kommentarer: