totalt - denna månad - denna vecka - totalt i dag - online

6 feb. 2010

Spektaklet, del 1

Nu e det igång.
Melodifestivalen drog igång i Foppaland. En Foppa som förövrigt denna kväll fick lämna isen poänglös på Hovet men det är en annan i historia.

Var lite rädd att SVT brännt allt krut redan på de artister som körde Bonnie Tylers Hero som intro men sen kom Ola och kanske hade jag fel.
Nej det hade jag inte för efter den föll det hela ganska platt förutom Road Salt som var grym men lite felplacerad.

Gillade Olas låt skarpt och har ni tänkt på att han kan bli en ny Per Gessle. Det vill säga att gå en hel karriär utan att någon gång se bra ut i håret.

Salems låt var hyffsad men lite tjatig så att den skulle få mest poäng trodde jag inte utan mitt tips föll på Ola och Jessica Andersson med Salem och Pritchard som andra chansare. Hennes låt mest för att det kändes som en festivallåt mer än Pain of Salvation så där blev jag positivt överraskad.

Dom som föll bort då.
Ekborg sjunger ju fantastiskt men att rota igenom Andrew Lloyd Webbers ratade Evita låter funkar inte här och när man nu måste kvotera in hip hop kan man inte försöka få tag i orginalet det vill säga Mange Schmidt.
Jenny Silver.... säger inget om låten för jag lyssnade inte riktigt för tankarna for iväg till en galax, långt, långt borta.
















Eller vad tror ni designern fått inspiration till klänning någonstans?
Ni som kan er Star Wars vet.
För övrigt. Dolph rules och nu är de bara en vecka kvar till nästa spektakel.

Inga kommentarer: