totalt - denna månad - denna vecka - totalt i dag - online

9 dec. 2008

Vilken fråga

Åkte igår hem via den nya Norrortsleden. Om man åkt den vet man att den innehåller ett gäng tunnlar och i den smalaste av dom får man helt plöstligt frågan.
-Har du sett Daylight?
-Eh va säger jag och känner hur väggarna börjar ramla ner.

-Har du sett Daylight?
-Jag tänker svara på det när vi kommer ut.

Har inte sett hela Daylight men det handlar om att några (bla Sylvester Stallone) åker genom en tunnel som rasar.
Inte helt rätt fråga att ställa vid den tidpunkten.
Här kommer lite mer filmer man bör undvika i vissa situationer.

På färjan
-Visst e Titanic en bra film?

På flyget.
-Snakes on a plane skall var riktigt bra har jag hört.

På rymdfärjan.
-Har du sett Alien?

I Turning Torso.
-Skyskrapan brinner såg jag i går.

På fiskebåten.
-Den perfekta stormen e grym.

3 kommentarer:

Anonym sa...

På bussen
Jag såg speed igår ha, ha

Anonym sa...

Har du sett "Imse, vimse spindel..?" Jag tänker ofta på den scenen spindeln kryper ner i popcornskålen och han sticker ner handen för att ta en nävepopcorn.

Framförallt tänker jag ofta på det när jag sitter i biomörkret på en publik salong och stoppar ner handen i min popcornlåda för att fylla munnen...

"Tänk om... tänk om jag får tag i en spindel... Tänk om jag stoppar den i munnen..."

Man ser juh inte där inne, och man vet inte vad som kan ha gömt sig en bit ner i popcornlådan, eller hur?

(Bör jag söka för tvångstankar nu..?)

Andy sa...

Det är mycket du borde söka för moahahaha!