totalt - denna månad - denna vecka - totalt i dag - online

13 jan. 2009

En söndag i Centrum

Vad förställer bilden?

1, Ett Centerpapper
x, En serpentin
2, En P-bot.

Nej det är ingen ny tävling för bilden förställer faktiskt en P-bot. Trodde först det var några snorungar som satt fast något på rutan så den skrynklades snabbt ner i fickan och glömdes bort.

Så i går kväll körde jag en lite fickrens och tittade lite närmare på lappen så kunde jag konstatera att det var en p-bot!!
Dom har tydligen börjat med nån form av utskriftsremsa för att det inte skall kunna överklagas p.g.a taskig handstil men det verkar inte dirket lyckat och skulle det regna blir det nog inte mycket kvar för att tala om dom som gör som jag och tror att det är nått skräp.

Grejjen är att jag var inne i Åkersberga C cirka en kvart och tiden det tagit för dom att sätta boten är 10minuter.
Det var söndag eftermiddag och inte direkt fullt på parkeringen och det är en gratis parkering.
Gratis med p-skiva men fortfarande gratis.
Att man då får en liten smäll på fingrarna kan jag köpa när man glömmer att ställa in den korrekt men inte en käftsmäll på 300 spänn då det är, och jag säger det igen, en gratisparkering en söndagseftermiddag klockan 2.

Nu har jag lärt mig av tidigare erfarenheter med p-böter att man inte skall gå direkt på källan i detta fall Carpark för då är det roligare att dunka sig själv i huvvet med en stekpanna eller släpas över krossat glas och ungefär lika givande.
Så det fick bli ett mail direkt centrumledningen som var väldigt förstående till min synpunkt och kommer att försöka få den avskriven.
Fortsättning kanske följer men ändå ett stor plus till dom.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vårt svenska välfärdssamhälle är uppbyggt med lagar och regler som man ska följa i samhället, för att det ska fungera så som det är tänkt. Gör man fel, dvs bryter mot dessa, så ska man straffas. (Varför skulle du särbehandlas?)

Därför är det bättre att göra rätt från början i stället.

Dagens tips: Gör om, gör rättt!