totalt - denna månad - denna vecka - totalt i dag - online

7 jan. 2009

Jag är gammal

Brukar få höra det ganska ofta på jobbet men viftar bara bort det. Inte för att man är äldst men i kväll kännde jag det oxå.
Jag är gammal, och ute vad gäller svensk musik.
Det var ju grammis gala och kan erkänna att jag kände igen kanske 25% av dom som var nominerade.

Är man så lost eller är svensk musik så dålig att dom gräver fram vilket garageband som helst som spelat in den demo och nominerar dom till ett pris för att det som jag hörde var katastrofalt dåligt. Fast på publiken lät det som om det var otroligt bra så förvirringen spred sig. Man e kanske gammal i alla fall.

Kände i alla fall igen den där kille från ABBA.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är ledsen att behöva meddela att ingen av dina favoriter, det vill säga varken Christer Sjögren eller Sebastian Back kommer att få grammispriset i år heller...

Men vi tycker om dig ändå...

Andy sa...

du e ju dum i huvvet du;-)

Anonym sa...

Vem är den där Sebastian Back som Kicki yrar om? Spelar han som försvarare i samma lag som Henke Nilsson eller? Mycket förvirrande för någon som är så ung.. /Knut